Terme Belediye Başkanı Şenol Kul, Fas'ın Tanca kentinde düzenlenen Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler Teşkilatı (UCLG) Dünya Kongresi'nde gerçekleştirilen seçimlerde Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay'ın UCLG Dünya Başkanlığına seçilmesini tebrik etti. Kongreye katılan ve seçim sürecini yerinde takip eden Başkan Kul, bu sonucun Türkiye'nin yerel yönetim anlayışı açısından önemli bir başarı olduğunu söyledi.22-25 Haziran 2026 tarihleri arasında Fas'ın Tanca kentinde gerçekleştirilen UCLG Dünya Kongresi, dünyanın farklı ülkelerinden yerel ve bölgesel yönetim temsilcilerini bir araya getirdi. Kongrede yapılan seçimlerde Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, dünya genelinde 240 binden fazla yerel yönetimi temsil eden UCLG'nin Dünya Başkanı seçildi.
"Türkiye'nin Yerel Yönetim Birikimi Dünyada Karşılık Buldu"
Seçimlerin ardından değerlendirmelerde bulunan Terme Belediye Başkanı Şenol Kul, Uğur İbrahim Altay'ın dünya başkanlığı görevine seçilmesinin Türkiye adına gurur verici bir gelişme olduğunu ifade etti.Kul, bu görevin Türkiye'nin yerel yönetimler alanındaki bilgi birikimi ve tecrübesinin uluslararası platformlarda karşılık bulduğunu gösterdiğini belirterek, Altay'ın sahip olduğu yönetim anlayışı ve deneyimiyle dünya belediyeciliğine önemli katkılar sunacağına inandığını dile getirdi."Şehirlerimizin Sesi Daha Güçlü Duyulacak"
Yerel yönetimlerin küresel ölçekte daha fazla iş birliği yaptığı bir dönemde Türkiye'den bir belediye başkanının UCLG Dünya Başkanlığı görevine seçilmesinin büyük önem taşıdığını vurgulayan Başkan Kul, bu gelişmenin şehirlerin uluslararası alandaki temsil gücünü artıracağını söyledi.Kul, Uğur İbrahim Altay'ın liderliğinde yerel yönetimlerin karşı karşıya bulunduğu ortak sorunlara yönelik uluslararası iş birliklerinin güçleneceğini ifade ederek, elde edilen başarının Türkiye ve yerel yönetimler camiası için hayırlı olmasını diledi.Kongrede Çeşitli Temaslarda Bulundu
UCLG Dünya Kongresi kapsamında gerçekleştirilen oturum ve toplantılara da katılan Terme Belediye Başkanı Şenol Kul, yerel yönetimlerin geleceğine yönelik görüş alışverişinde bulundu. Başkan Kul, kongre süresince farklı ülkelerden belediye temsilcileriyle çeşitli temaslar gerçekleştirerek yerel yönetimler alanındaki gelişmeleri yakından takip etti.